-Emmis! ♥ -

Jobbiga dag. Otroligt jobbiga dag!

Fyfan vilken dag! 
Pappa kom instormandes i morse vid halv 7 och ropade att juppe var jätte dålig.
Nyvaken som jag var fattade jag ingenting. Jag for upp i sängen och vi alla skyndade oss till stallet.
När vi kom till Jupps så låg han ner i boxen och såg jätte hängig ut. :( 
Så vi reste honom upp och gick upp till manegen och började gå.
Efter att ha gått med honom i ca 1 timme och ingenting hade hänt ringde vi veterinären.
Distrikrarn kommer efter ca 45 minuter. 
Så hon slangade honom och gav honom kramplösande, parafin olja och 10 liter vatten.
Fyfan vad hemskt det är när dom trycker ner en stor jäkla slang i halsen på honom.
Sen var det bara att vänta på att han skulle bajsa!
Efter ca 2 timmar efter att hon hade åkt blev han mycket piggare och efter 2,5 timme så bajsade han.
Så för tillfället är han jätte pigg och mår jätte bra. Får bara hoppas att han inte blir sämre under kvällen.
 
Jag blir så jäkla rädd varje gång han får minsta kolikkänning.
Har varit förstörd hela dagen.
Eftersom det var nära att sluta så illa förra gången han hade kolik väntade jag ju mig det värsta idag.
Usch , nä. Kan inte tänka mig hur mitt liv hade varit utan juppe.
Hade inte klarat att ta mig igenom det! :( 
 

Loved you once , loved you still. 
Always have, always will! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Men lilla hjärtat :( hoppas han slipper mer kolikkänningar nu!

2013-01-28 @ 20:17:34

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0