-Emmis! ♥ -

Emma tipsar om hur du gör utomhusträningen roligare.

Eftersom ganska många iklusive jag själv har som nyårslöfte att komma igång med träningen så hade jag tänkt 
komma med lite tips om hur man gör utomhus träningen lite roligare.
 
 •Lyssna på musik. Tror det är rätt självklart att man gör det när man tränar.
 
 •Om du är ute och promenerar, testa att gå i takt till musiken. Samma sak om du är ute och springer. Då tänker du på annat och glömmer av att det blir jobbigt och tiden går snabbare om du tänker på något annat.
 
 •Om du är ute och springer i skogen och är helt ensam. Testa att sjung med musiken när det blir jobbigt. Det brukar jag göra. 
 
 •Skaffa en motionskompis. Mycket roligare att träna tillsammans med någon än själv.
 
 •Utmana dig själv. Om du har en runda du brukar promenera/springa , ta tid och försök hela tiden förbättra den. 
 
 •Välj en träningsform som du känner dig bekväm i. Om du tycker att det är kul så blir det mycket roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0