-Emmis! ♥ -

Lite vikttips.

Det var en tjej som ville att jag skulle beskriva mer i detalj hur jag gjorde när jag gick ner 8 kilo.
Snäll som jag är så tänkte jag göra det.
Dock så är jag ju inte direkt något proffs på det här.
Bara så att alla vet.
Sen är det inte dirket så här att jag vill uppmunta någon till att gå ner i vikt eller så.

Ja som jag redan har skrivit då så var det enda jag gjorde för att gå ner i vikt var att räkna kalorier och röra på mig.
Till min hjälp med kaloriräknandet blev jag medlem på viktklubb.se
(Dock kostar det pengar att bli medlem där)
Där fick jag skriva in min längd och vikt och hur mycket jag vardags motionerade.
Så räknade dom ut att jag skulle äta 1300 kalorier per dag.

Till en början var det lite krångligt det där med kaloriräknandet.
Men när man väl kom in i det blev det mycket lättare.
Gör man av med mer kalorier än vad man äter, ja då går man ner i vikt.
Därför är det viktigt att man hela tiden rör på sig.
Det behöver inte betyda att du måste ut och springa 30 minuter , utan det räcker med att premenera 1 timme.

Jag har ju också lagt upp ett litet träningsschema som jag följer varje vecka.
Jag ser till att jogga 2 dagar i veckan ca 60-90 minuter.
Sen Springer jag 1 dag i veckan. Tempot ska vara högt och man ska bli riktigt trött.
Sen gör jag styrkeövningar 2 gånger i veckan också.
Hmm , ja det är väl det jag har gjort.
Om ni har några frågor är det väl bara att fråga mig. hihihi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0