-Emmis! ♥ -

Lite kan man ju gå ner till ......

Jag vet att jag verkligen har vait super duktig.
Det är inte alla som tar tag i sitt liv och går ner 8 när dom är 15 år.
Jag har kämpat verkligen kämpat jätte hårt.
Men endå så är jag inte nöjd.
Jag äcklas fortfarande över mina lår, min bulliga mage och stora armar.
Dom senaste veckorna har jag släppt lite på min strikta diet och tillåtit mig själv att äta det jag vill.
Men jag mår verkligen inte bra av det, för varje kväll får jag sån ångest över allt jag ätit.
 
Att man som 15 åring har sånna höga krav på sin kropp och sitt utseende är rätt skrämmande.
Jag vet att det till och med är tjejer som är yngre än mig som känner precis likadant.
Är inte det rätt sjukt endå.
Vi är ju fortfarande bara barn.
Att unga flickor idag har sånna krav på sig själva och på sina kroppar för att det finns sånna skönhetsideal
i dagens samhälle ja det gör mig ledsen.
men oavsett vad man säger till dom kommer dom endå inte att lyssna.
Det vet jag , för det gör inte jag heller.
För vart man än vrider och vänder sig idag möts man utav smala modell bilder, bikine reklamer osv osv.
Överallt ser man den där super perfekta och smala bruden med finaste kroppen.
Det är 2012 nu. Borde vi inte leva i ett mordent sammhälle där man kan bli accepterad oavsett hur
man ser ut? Kort , smal, ful , tjock.
 
Dock kommer inte jag vara den perfekta förebilden och säga fuck smalhet.
För jag är precis som alla andra.
Så sjukt utseendefixerad så det inte är sant.
Och jag kan säga att jag är INTE klar med min viktnedgång än.
Jag har en målvikt och den ska jag nå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0