-Emmis! ♥ -

Hur gör jag för att glömma all smärta och kämpa mig uppåt igen ?

Alla människor mår dåligt ibland eller hur?
Vi måste då hitta dem sakerna som gör att vi hittar tillbaka till det rätt och glada spåret igen.
 
Jag är väldigt bra på att gräva ner mig i saker och på att tycka synd om mig själv.
Men jag är också väldigt bra på att hitta tillbaka.
Så hur gör jag då för att hitta tillbaka dit? 
Vi kan ta ett exempel. Förra året mådde jag väldigt dåligt.
Efter det tog slut med mitt ex så gick det bara utför. Min kropp förändrades,  hela jag förädrades.
Jag blev fulare och fulare och min självkänsla sjönk. Jag märkte oxå att hela min livsstil påverkade mig och
jag mådde bara sämre och sämre pykiskt.
Som sämst mådde jag nog i februari i år. Det var då jag ställde mig på vågen på jag vet inte hur länge.
Och den siffran som stog där fick mig att vakna till rejält.
Jag visste att jag var stor  , men inte så stor.
Så jag bestämde mig att nu jävlar, nu ska jag förädras. Så här kan jag inte ha det.
Och förändras. Ja det kan man lugnt säga att jag gjorde.
Jag märkte hur träningen gjorde mig glad.
 
Varje gång jag blir sårad eller är ledsen så ger jag mig ut och springer. 
Med lurarna på öronen och glad musik så springer jag av mig min frustartion eller min sorg. 
Och det är som en kick. 
Jag blir glad i hela kroppen och jag tar den dåliga energin i kroppen och omvandlar den till posetiv energi som gör att jag orkar mer.
Alla måste vi hitta det som gör oss glada. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej :) allt bra?

2012-12-06 @ 16:39:31
URL: http://missrebecca.se

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0