-Emmis! ♥ -

Emma tycker till .


Funderade på en sak förut idag.
Jag blir så  trött på folk som inte tar skolan på allvar.
Speciellt nu när man går i nian.
För allt man gör typ går ju på betygen och dom ska man ju ha när man söker in på gymnasiet.
Då är det ju super viktigt att man verkligen anstränger sig om man vill komma in på nån speciell linje.

Nu till saken.
Jag vet endel som är '' sjuka'' rätt ofta.
Går hem ifrån skolan för att dom inte mår '' bra''
HAhaha ,  visst alla har la gått hem nån gång för att mn inte pallar.
Men det finns ju dom som alltid går hem.
Och jag stör mig lite på det.
För man får inte hur många chanser som hellst.
Man missar ju så otroligt mycket.
OCh att folk bara slänger bort den chansen för att dra hem och spela , kolla tv, sova.
Det stör mig.
Visst det är ju  upp till var och en , men skolan är rätt avgörande sen när man ska söka jobb osv.
Bra utblidning = bra jobb = mycket pengar.
Det är ju så det är.
Och jag tror inte att man tycker det är värt sen i slut endan endå.
När du inte får det jobbet du vill för att du inte har rätt utbildning till det.
När du kanske tvingas leva på bidrag (  eller vad fan det nu heter )
Eller till och med tvingas bo på gatan .
Jag tror inte man tycker det är värt det

SOFIA ?
inte alls riktat till dig!

Hahaha  , onödigt men jag ville få ut det.
nu ska jag sova .
Later bitcheesss!

Kommentarer
Postat av: Malin

Man kan ju också tänka på att vissa har problem med att hänga med i skolan med ämnena och det kan ju bero på vad som helst! :)



Men håller med dig lite av vad du skrev.

2011-09-15 @ 11:40:34
URL: http://nightmarecandyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0