-Emmis! ♥ -

dagens ridpass ♥


Idag var nog den bästa dagen på länge!
Det gick så sjukt bra att rida.

Skulle igentligen ha ridit ut men så började det ösregna och åska så jag gick in i manegen istället.
Och ni som läste min blogg igår vet att det inte alls gick bra att rida då.
Men idag var han som en helt annan häst.

Började med att skritta fram på långa tyglar i 10 minuter.
Lät han sedan trava fram på långa tyglar så  han fick komma igång ordentligt.
Kortade sedan tyglarna och började flytta honom för skänkeln.
Gjorde mycket öppna och sluta så att han skulle bli mjuk och fin .
Och jag lyckades.
Han var helt galet fin.
Åhh vadd jag älskar min häst. ♥
imorgon blir det uteritt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0