-Emmis! ♥ -

Mycket har hänt.

Det var länge sedan jag klickade mig in här. För länge sedan.
Försökte ju mig på en ny bloggstart innan sommaren tror jag men det gick ju sådär. Mycket har hänt sedan dess.
Det som påverkat mig mest är att vi i september lät cymric somna in.
För er som inte vet så var hon skadad under en längre tid och oavsett hur många behandlingar och veterinärbesök så blev hon inte bra.
Det fanns ju ett alternativ att åka ner till Helsingborg med henne och göra en magnetröntgen.
Men vi kände att oavsett om hon blir bra och frisk från hältan så var det inte säkert att hon kunde komma tillbaka till ett aktivt tränings- och tävlingsliv.
Även om det var vårt beslut om att låta henne somna in så var det här det svåraste jag gjort i hela mitt liv.
Mer än så orkar jag inte gå in på. Blir tårögd såfort jag tänker på henne. Saknar min prinsessa så mycket.

Cymric fick åka till de gröna ängarna den 4:e spetember. Och shit vad jag har varit rastlös sedan dess.
Jag har haft egen häst sedan 7 år tillbaka och helt plötsligt stog jag utan häst. Ovant kan jag säga.
Hela hösten har iallafall gått åt till att försöka hitta en ny häst åt mig men det har inte gav vidare större resultat till en början. Jag fastnade för en häst som vi vart väldigt intresserade av men ägaren backade ur och vi kände väl att han ändå var lite för gammal för oss.
Och för några veckor sedan beslutade vi oss för att åka ner till malmö för att testa en häst vars annons vi kollat jätte länge på. Vi kände väl att åka ner till malmö var lite i längsta laget men eftersom vi inte hittade någon annan intressant häst här i området drog vi ströget ner till malmö. 
Och jisses vad kär jag blev i den hästen. Men mer om honom tänker jag berätta lite senare för det här inlägget
har blivit lite för långt nu. Kram och haj! 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt vackra namn:
Kommenterar du ofta?

E-postadress: (bara jag som kommer att se)

Din Blogg så jag kan svara på din kommentar:

Vad har du på hjärtat? ♥ :

Trackback
RSS 2.0